Jul 20, 2009

Sabtu yang hebat.sampi agak awl dari biasa die pehentian memandangkan pakcik bas yang bawak agak laju semacam roller coster.haha.tggu nat.lebey kurang sejam kot.ahaha.dari temerloh tuh.haha.sapanjang penungguan memang byk jenis manusia dapat tgk.kelakar ade,serabut ade,tak sedar diri pon ade.mula la mengutuk.mengumpat.bila dua pompuan besame.atas ke bawah sume kritik oang lalu lalang.ceh.macm perfect sgt ko eza?haha.peduli ape kan.so dlm kol10 da sume settle.nat pon da sampai.masih belum brkfast lg.adoi perut lapar gila da.mmg tahap gaban die punye bunyik.sampai indon sebla aku pon usya slek kat aku.muka control abes.hahaha.so kami decide makan kat mid saje.terus ke tempat tujuan.oke gud tahan la sikit.amek tern ke msjd jamek dan trus ke kl sntal da terus ke mid.macam sadin!sadin dalam tin.kalo ade air sembahyang sure2 terbatal.habes.tak kira aoe lg dah.so kita yg perempuan mcm mangse keadaan.tabah jela.bajet sape buat hal aku jerit je.peduli ape.cuak beb.opp seblom tuh withdraw some money.sikit je tp malang sungguh hari tu aku tertekan lebih kosong.patut nak kua 50,tp terkua 500.hahaha.mampos!wat bodo je.nk bank in smula leceh.sbb xde atm bedekatan.so angkot jela dengan harapan aku tahan nafsu membeli belah.hahaha.setiba sume g cari nasi campor kat food junction sbb seriously perot da gerodak mintak makan.habes sume makan dan bemula la adegan2 yang sepatutnye.satu kedai ke satu kedai.ade 3 kepala.masing2 ade nak dibeli.haha.layan aje.byk sale.agak murah2.so dapat la aku beli 3 helai baju tak sampi seratos pon.pakaian dalam2.oke tu aje.then suvey kamera.tertangkap kat satu slr neh.brand ricoh.tp mmg smat.compact.aku da nak beli da.1750 selepas tawar2.tibe2 tegerak nk gtaw ayah.mintak pendapat.nk kua duit neh.nak tekan bape je.bapak aku telipon.

Ayah:ha nape?nak beli ke?jenama ape
Aku:bese je ayah.ala ayah kan taw along minat kamera neh.
Ayah: ye ayah taw tp cukup ke buat belanja nnt,ayah nak sapot pon tengah kering.
Aku:ala ayah…mengeluh
Ayah: ala sabar2 dulu.ni baru awl sem.ade rezeki ape yg kite nak mesti dapat.insyaallah.
Aku: yeke ayah..emm takpela..nurul tak beli..hold dlu
Ayah:ni mak nak cakap..
Mak:oii katne neh..beshopping ek
Aku:mak..kat kl neh..jalan2..igt nk beli kamera tu mak..tp pk balik betul gak ayh cakap td
Mak:tu la ko..gelabah sangat..pantang jumpe..sume nak..sabar le dulu..(maK aku mmg sempoi dlm percakapan)
Aku: hahaha ye la mak..tak jadi la beli..
Mak: ah senang masuk accnt mak..(gelak kuat mak aku)
Aku:ape diee?????
Mak: dah2..jgn nak joli sgt..raye nak dekat..
Aku:aah oke mak..nk jln da neh.bye2 taw..kemsalam ayah..kecoh tol je td..hahaha
Mak:oke..jln baek2..jgn tak balik!
Aku:ye balik!malam!bye mak

Tu la serba sikit ringkasan hasil telepon bapak aku.ade betulnye.kadang2 kita tak pk mase panjang..pk short term je..ape kes kan..so bagus gak cadangan doang.so aku mmg ikot je.hasil nasihat kawan2 pon sgt aku hargai.haha penat dengar oang tu wat demo je.kelakau dow bile pk smula.hahaha.thnx kat parent aku kepala mmg bagus..anak die je kepala tak bape nak oke..gagaga.tu jela..aku malas nak tulis lg.sbb da nak sgt terkencing neh..chow

p/s:kate2 ibubapa nasihat mereka lebih bernas kadang2..syukur alhamdullillah..agar aku tidak leka kepadaMu..

No comments: