Sep 8, 2009

hiba.


dulu arwah atuk aku ade best la raye. balik kampung. sehari seblom raye tu mesti atuk aku potong lembu (sembelih). hehe. aku aku kaye. die jual lembu. so kami untung sebab dapat makn daging fresh fresh. aku selalu tolong jual sebab nak tengok budak budak hensem kat kampung aku tu. maklom la balik jarang jarang. test market tu penting. pastu part paling best ialah kejar ayam kampung nenek aku. aku ngn kazen sume hambat ayam sebab nak buat rendang. tapi kali ni atuk da tak ade lagi. die da pergi. da tak ade lagi da orang tunggu kat pintu pagi pagi raye. da tak ade da senyum die. nenek je ade. kalo aku terasa kehilangan atuk mesti nenek lagi terasa kan. sekarang kampung da sunyi. nenek dah duduk putrajaya. mungkin raye ni balik kot. nenek aku tak bole tahan rindu duduk kat rumah tu selepas atuk aku meninggal. kami paham sangat. gembirakan mereka yang ade. masih ade.

tapi. aku masih boleh jumpe die jugak. pagi pagi raye. ziarah kubur die. " nurul rindu atuk ". moga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman. AL-FATIHAH.

2 comments:

EMPORiO said...

sy rindu arwah atok sy gak~~~

eza roslan said...

sayangi sementara ada
huhu