Nov 9, 2009

natt ajar aku makan telor burung.

aku tak kira aku nak cerita pasal telor lagi. satu petang sabtu. natt telah mencabar aku. die suruh aku makan telur burung die. die beli. ade balance sebiji. dlm yong tofu die. aku lak makan bebola bola tu je. telor aku tak pandang dah. seraya natt berkate:

"esah, ape kate ko makan je telor tu. makan jela tak rase ape pon" ujarnya.
"ah takde makne aku nak makan. geli natt, taknakkk" ujarku.
"ko sumbat je dengan kuah die sekali, tak rase ape la" ujar natt meyakinkan.
"emm jap la" ujarku sambil menyepit2 bebola dengan chopstik merah tu.
"come on esah, makan! makan!" teriak natt.

dengan muka selambe aku dok sumbat telor tu dlm mulot. makan dengan kuah banyak2. tengah aku kunyah2 satu perasaan hadir. cilaka! cilaka! kembang anak tekak aku weh. telor kuning tu dah merebak sebati dengan telor puteh dan sedikit kuah. ah. tak sedap! hanyir gile babi. kalo aku keluarkan mesti lagi geli tgk struktur campuran dlm mulot aku. kecoklatan kot. babi. "diluah mati bapak, ditelan mati mak. baek kemam aje" naek bulu roma aku. hawau tol ko natt. ko dok gelak2 sebelah aku tgk muke aku. cepat2 aku lari amek air sejuk. takbole terima air soya atas meja aku lagi! no!

telan dah pon. makk oii mmg dasar eza, tak bole ade sikit rase telor pon dalam mulot. kumor2. sebab bahana telor kuning tu mcm bersebaran dlm mulot aku. naseb beak aku telan mase dah abes makan. kalo tak mmg ilang selera dah.

aku memang kurang makan telur. selain telor dadar atau putih telor saje. aku ni ikot tekak mak aku. die cakap telor hanyir. so bole tgk telor aku jadi mual. tapi kalo tak ade lauk telor jadi sedap. so tak la aku tak makan langsung cuma telor kuning tu kene masak hancur dan betul2 garing. byk songeh! hanyir telor tu yang aku tak tahan.

telor ape yang tak hanyir eh?? mesti sedap makan macam tu saje kan. woohoo!

p/s : cilakak kau natt, laen kali aku taknak cube lagi. ko kene makan habes2 telor kau. ehe!

2 comments:

nat said...

miahahaha...

tu blom aku cabar ko mkn telo separuh msk..

mahu pengsan gamaknye...

tp mmg marveles wa ckp same lu...

die punya telo kunig..perggghhh...meleleh!

eza roslan said...

wahlau.
loya tekak oii