Dec 18, 2009

already gone.

"apapun yang terjadi berjalanlah tanpa henti. nanti kita kan tahu betapa bijaknya hidup. semoga pemergianku tak akan mengubah apapun. semoga mampu aku lawan."

isi kandungan dan terjemahan;
yang sudah pergi, semoga ia tenang selamanya. kita yang masih hidup teruskan lah hidup kita. tak salah kita mengingati mati. kadang-kadang bila kita diberi kesempatan untuk berjumpa seseorang semasa ada hayatnya kita tak menggunakan sebaik mungkin. kita mengambil lewa perkara. sini aku nak share sedikit cerita.

dapat panggilan daripada maklong "atuk busu tgh sakit. ade kat HKL. pergi lah tengok. ". dah dengar pon ade orang sakit. boleh ye bole nanti pergi ziarah. dlm hati aku "sempat ke tidak nak jumpa". oke oke. aku diamkan saja dalam hati.
biasalah kita manusia. terlalai dan terleka nikmat dunia sampaikan terlupa ade orang yang tengah sakit. dan akhirnya kami decide nak pergi weekend saje ziarah.

tadi tengahari. lepas sembahnyang jumaat dpt call. "tok busu dah meninggal" semua mengeluh. again perkataan tak sempat keluar dari mulut. so dengan laju menalipon sesape yang berkaitan. kali ini ni excuse. ziarah. semua mcm terkilan.

moral of the story.
jangan suka melengah-lengahkan sesuatu sebab bimbang kalau kita tak berkesempatan. ajal maut di tangan tuhan. jgn taksub sgt dengan soal busy ke ape.

p/s : innalillah

No comments: