Jan 2, 2010

petua! petua!

buat rawatan stim di rumah senang sahaja. ambil air panas letak dalam bekas yang mempunyai permukaan yang lebar. senang cerita besen. ambil towel yang lembap2 buat tutup kat bahagian atas kepala supaya wap air tak tersasar. buatlah selama mana korang nak. ini jugak boleh menguruskan muka. sebab ade kawan aku tanya ape petua nak kuruskan muka. aku cakap selain daripada mengamalkan kunyah makanan selalu rawatan stim ni jugak berkesan. haha. cuba lah.

oh ye. kekurangan wang untuk beli mask? senang saja. korang p amek telur ayam tak kisah la ayam kampung ke, ayam karen ke mane2 pon boleh. amik putih telurnya sahaja. kemudian siap2kan muka dengan kapas2. tampal die seluruh bahagian muka yang hendak di mask kan. mata tak payah. kemudian amek berus dan cat seluruh muka. ye cat saje. jgn pikir lagi. biarkan sehinggah kering. dan kemudian boleh dibasuh dgn air suam. jgn air panas! sebab takut kulit muka pon tercabut. hehe. so bintik2 itam boleh ilang. selamat mencubaa..


p/s : aih aku punye belog pon dah boleh bagi petua. esok aku mintak mak aku petua lagi ye.

No comments: