Mar 9, 2010

murid dan cikgu.

last weekend aku sengaja jalan-jalan masuk putrajaya. hasrat nak balik jumpa nenek memang tergendala. sengaja aku tak bagi tahu busu dengan acik dan aku telah berkompromi dengan emak dan ayah. itu yang terbaik. "mak jangan cakap dekat acik n nenek ye orang ade kat sini, saje jalan2."

ternyata teruk benar perangai aku sebab bukan ape aku malas nak deal dengan sedara nanti tak jadi datang kecik hati pulak. so better die tak tahu kite datang. kan senang. tapi acik dengan busu aku senang je nak kawtim. gahaha.

sempat jugak aku rembat espirit punya baju kebetulan ade sale. memang peluang aku.

oke sekarang nak cerita pasal sekolah pulak. hari isnin semua tengah monday blues, murid dan cikgunya sekali. tak boleh blahh betul laa.student dah malas pulak dan aku tak boleh nak harap diaorang akan paham ape yang aku ajar. takpe aku buat selamba.

aku balik rumah, aku buat worksheet sebab student aku ni semua jenis mencabar minda punya budak. suka buat latihan tapi tak suka menyalin. senang je aku bagi worksheet dan doang buat. so tak la makan hati nak suruh die menyalin dekat whiteboard.

aku pikir budak2 mesti dah bosan cara lama cikgu mengajar. aku cuba ubah. buat worksheet yang super gempak, so memang dioang eksaited dapat buat. aku pon mengajar dengan tenang dan senang. semua boleh faham.


lepas holiday exam, aku dah bagi tips kena study ape. tu dah byk tolong dah. tapi kena kerja keras lagi supaya doang byk praktis dan boleh jawab exam.

cilake dah mcm diari dah aku ingat neh. aku stop dulu.



p/s : pergi tukar minyak itam kereta. bapak aku dah mesej suruh.

No comments: