May 20, 2010

students: hiba

pertama kalinya aku rasa hiba. hiba pasal apa? pasal student aku semua. aku sedih sebab dah tak mengajar lagi. setiap kali online setiap kali la aku teringat ingat. tapi yang paling aku sedih dan menangis buat muka tak malu depan mak aku ialah pasal irfan. student 4 melati.


maybe kebetulan ayu baru lepas call aku. die cerita doang sedih bila waktu math. aku takde lagi mengajar doang macam biasa. aku nasihat supaya teruskan saja belajar nanti boleh ikot. tak payah risau2.


dan lagi lagi kebetulan aku baru bukak facebook. aku terbaca komen dan status irfan. ya rabbi. aku hiba. aku menangis. die berkata begini


"Peristiwe 2 x kn brulang..Kte hrus truskn hdup...ni kelas 4 melati ingat g ke rumah ckgu eza dah yg lain yg duk nun jauh sane....hrap kte brjumpe g ckgu...sy syg ckgu...1 kelas 4 melati krim slam syg kt ckgu..."


then yang ini lagi..

"Kmi 1 kelas brdoa agar jngu chat2 slalu,n jngan lupe kt kte orng.kmi berazam g umah ckgu ble dpt lesen. Huhuhu....tnggu kmi smpai 1 hri t..."



betul2 buat aku meleleh air mata. aku tahu azam tu memang kena ada tapi aku tak sangka. sebab aku dulu pon tak pernah berazam nak pergi rumah cikgu. huhuhu






p/s : aku dah buat sehabis baik. mengajar apa yang aku mampu. semoga boleh menjawab exam!

4 comments:

tengkusri said...

Sabar deh,...biasalah tu, ada sedih ada duka dan pasti ada gembira..

nn said...

salah satu benda best bila jadi cikgu, dihargai students. bestnya.

eza roslan said...

yep

ishatasya said...

slmt menyambut ramadhan..
feel free visit my blog... blogwalking... :)