Sep 14, 2010

edisi raya

malam raya :

dimulakan dengan upacara membeli belah saat akhir, aku pergi cari ape yang patut. selendang tak beli lagik. haihh. so aku layan jela jusco bandaraya dan bazaar cempaka.




muka ceria gila malam raya. haii saye dah pakai contact lense. hehe



hehehe


bulatnyeee


so perihal malam raya tamat selepas dah tawaf satu bazaar cempaka. penat gila. orang memang padat gila. mmg free jela kena sentuh2. hahahaha. semangat nak tido sebab esok kena bangun awal.




PAGI RAYA


seawal 4 pagi aku dah tersedar. hawau betul zakriee tak tido malam, mengacau aku tido. cisss. aku pon kebetulan tido dah cukup and mate pon tak mengantuk sebab esksaited bangun pagi nak pakai baju raye. mesej dah sampai pukul; 5 and mak aku pon dah kejut bangun.


"bangun, dah raye dah nii, cepat2 siap nak balik kampung" ujar mak aku. aku dengan  mamai bangun terus bukak radio dengar takbir. syahduu wooo.


mula-mula balik kampung belah emak dekat durian tunggal lepastu balik sebelah ayah dekat pengkalan rama. dedua orang melaka. hahaha. so memang sempat la balik dua2. 



muka pagi raya, syukur alhamdulillah ;)



ayah dan emak. ampun maaf dipinta ;)




aku dan bidul. hahaha. adik lelaki

aku dan saeidah, adik perempuan. ketot je aku kan?



yang ini farhan. adik paling bongsu aku. yeahhh. sama tinggi



semua anak dara pak roslan. hehehe



petang raya kami semua pergi rumah maklong hehe. jumpa cousins semua dan auntie2 and uncle2 hehe. oh yeah. keluarga belah emak tak berapa nak ramai. heee




me and my acik, auntie jalilah. gorgeous!



adik beradik emak. comel comel je. dari kiri auntie farid, my mum auntie jem, auntie jalil dan last sekali yang kiut itu adelah busu saye. hehehe




ini salah seorang cousin saye, yang lain taknak amik gambar sebab muka berminyak hahaha.



so malam tu memang kenyang gila. maklong punya lontong memang sedap sebab tak letak tempe. aku tak makan tempe ;)




HARI RAYA KEDUA:


masih lagi beraya di rumah sanak saudara. jom tengok gambar ;)



dengan ayah, sebelum ke rumah sedare hahaha


anak bapak ;)


menjadi rutin, setiap kali beraya kami kena drive sendiri ;(

macam bagus je kan hehe


and seharian kepenatan. pergi beraya. peluh2. lepastu orang datang rumah tak putus2. tak menang tangan jugak lah. ishhh. nah tengok muka berminyak sebelah malam pulakk. haha




me and my cousin ain, ana ;)

jengg jengg jengg

so malam tu sampai pukul dua pagi jugak laa. zakriee adalah geng paling last sekali. nak mintak tolong basuh pinggan. emak pulak sibuk tnye2 yang mana satu. aku sengih je


RAYA KETIGA


raya ketiga mmg best! open house rumah nana! yahooo. macho dan mate dtg beraye uma aku dulu then diikuti beraya rumah mus dan rumah nana. farid pon ade. hehe


kawan kawan sentiasa di hati..


kawan kawan baik, mate, macho, mus


hehe ini masa kat rumah nana. yang baju hitam tu azim, yang baju putih tu farid kesayangan nana. aku sengaja duduk tengah ;P



lepastu terus pergi beraya rumah ilani. lame gila tak jumpa. tak sangka dah bertunang dah kawan aku sorang tu. hehe

ape lagiii? jom pegi karok dekat dataran pahlawan laa. tiga lelaki, tiga perempuan. masyukk laa. boleh duet. pening kepala otak aku petang tu hahaa.

tiba2 zakriee call aku, "kat mane ni? jom pegi muar ikut aku" terkedu aku. nak menipu pon dah tak boleh blah. aku cakap aku dengan membe aku. ok. die dtg amik kejap lagi. neves aku sekejap. dalam kereta nasib baik die cool. sebab membe die ade. so aku sekali lagi beraya sakan dengan tak mandi petang. pukul 1 baru sampai uma. penat gileee..


so cerita aku sampai raya ketiga je dulu. dah malas aku nak cerita lagi dah. huuuuu

No comments: