Jul 15, 2011

telah lama ku pendam rindu

saya rasa terhina terbuang begitu sahaja, tanpa sebarang sebab dia buat aku. entah apa salah aku. aku rasa dalam dingin pun aku masih boleh bergurau. tapi dia masih sama. aku masih cuba nak selamatkan keadaan dan hubungan kawan. tapi dia? kenapa kau? dah terikat sangat ke sehingga aku yang satu masa dulu pernah rapat dengan kau sekarang dah tak macamtu. dingin. okay aku tak tahu.


semua berubah dalam sekelip mata, aku cukup marah dengan kau. aku harap kita masih boleh selamatkan keadaan ini sungguhpun aku dan kau pun tak mungkin nak macam dulu. aku cuba berlagak cool. tapi semua punca dari kau. berdiam diri akan menambah keadaan jadi buruk.



dalam pada masa yang sama juga, kau datang bagi aku sokongan, kasih sayang. aku pun perempuan, mana tidaknya kau serabut buat kerja banyak tiba-tiba ada orang datang bagi nasihat dekat kau, caring dekat aku. sungguhpun aku ni keras, memang tak layan benda ni semua. tapi dalam diam hati aku pun cair jugak. dia sangat ambil berat dekat aku. sangat-sangat. tapi entah lah. aku pun tak tahu. aku taknak hilang kawan, aku taknak hilang benda tu semua. tapi bagi aku, aku rasa kita tak mungkin boleh kembali macam dulu.




sekarang? yes aku cukup bahagia dengan kau, cukup-cukup kau bagi aku supaya aku dapat rasakan benda tu semua. kadang-kadang aku menangis sedih memikirkan tebiat aku, selalu buat kau marah dengan sikap sambil lewa aku. nak buat macamana kann? si eza memang begini. im so sorry, tapi aku paling suka kau buat aku happy, sangat happy...


tapi kadang-kadang aku ni bodoh, orang dah bagi aku takmau, mengade konon. kesian siapa dapat aku jadi girlfriend dia kannnn!



anyway seronok sangat dapat berjalan dan meluangkan masa bersama, masa yang sangat singkat tapi masing-masing dapat memberikan ruang untuk bercerita sepanjang apa yang berlaku.


"kami meletakkan perasaan itu di tempatnya, semoga apa yang kami alami dipermudahkan dan mendapat keberkatan ALLAH, syukur aku mendapatnya"

No comments: