Jan 9, 2012

2nd week of 2012

pemulaan minggu kedua di tahun 2012..

request yang banyak daripada students untuk membuka kelas tuisyen seperti tahun lepas. serba salah dibuatnya..nak diikutkan memang boleh dapat side income yang mewah..tapi cikgu mintak maaf banyak2 untuk tahun ni...

yelahkan..kalau dah malas memang macam2 alasan aku...
so dengar nii...eh bukan dengar...baca...alasan yang aku rasa semua boleh consider ye..please!

1. tahun ni diberi tanggungjawab besar mengajar kelas SPM..ya ALLAH betapa risaunya aku memandangkan aku baru setahun jagung mengajar...addmath kelas depan2 tuu..makkkk tolong! ok mak tak boleh nak tolong pun...

2. aku dah tengok schedule untuk weekend aku...banyak sekolah ganti yang jatuh pada hari sabtuu..so kalau nak buat tuisyen pun dah terganggu sebab hari ahad aku memang tak boleh nak ganggu...banyak urusan seperti iron baju, study untuk minggu berikutnya dan sebagainya...

3. emak ada jugak suggest untuk buat weekdays kalau mereka nak sangat...tapi alasan aku...weekdays balik dah pukul3...nak solat nak makan nak mandi...begitu begini pukul5...sebelah malam pulak memang nak prepare lesson untuk esok tuuu kan...ok betul2 cabaran....

4. last but not least....aku nak tunang dah kahwin tahun ni insyallah..so sabtu ahad memang tak boleh digangu dan kalau diganggu adalah berkaitan hal2 sekolah sahaja. sabtu dan ahad la dapat aku fokus sedikit demi sedikit hal nikah kahwin..ok fineee!

ok tak alasan aku sume nii...ahahahaha kau dah malas, macam2 alasan kau bagi...gaji dah banyak,,nak cari extra pun tak herankan...ececeh...insyallah...cikgu akan cuba sedaya upaya cikgu mengajar dan semua student saya free untuk bertemu personal kepada saya untuk berbincang hal pelajaran cuma cikgu belum cukup komited untuk memberi kamu extra tuisyen...insyallah cume fokus dan banyak buat latihan dah cukup semasa cikgu mengajar...thanks :)

1 comment:

eiyra amieyra said...

samela... huhuhu.. tahun lalu ira dpt kelas Sc PMR... tahun ni dpt Chem SPM and Sc PMR plak... uwargh~~~~ nk nanges jgk!!! anyway, alasan munasabah.. apetah lg alasan no 4 tuh... sgt2 kukuh ok!!!